Semintele CHIA

Posted: Septembrie 12, 2014 in Conductive-Education

Azi m-am simtit putin trista. Si cum scrisul e pentru mine un medicament, m-am gandit sa scriu aceste randuri pe blog. Sper ca vor fi informatii utile pentru cati mai multi oameni. In primavara mama si-a facut analizele si nu au iesit prea bune, avea anemie, lipsa de minerale si de vitamine. Avusese o raceala puternica mai inainte. Mama me area multe probleme de sanatate si ia multe medicamente. Din cauza asta corpul nu mai are putere sa lupte cu microbii care exista la tot pasul. Datorita faptului ca nu prea mai poate sa se miste, a pus cateva kilograme pe ea in plus. Nici acest lucru nu-i facea bine.

Cand a dus rezultatele analizelor doctoritei de familie, ea i-a sugerat sa inceapa sa consume seminte de chia, ca nu va regreta. Atunci eu am inceput sa citesc mai multe despre aceste seminte. Stiam ca produsele naturiste bio sunt foarte bune la sanatate, dar nu eram foarte informata despre aceste minuni ale naturii. Dar am recuperat timpul pierdut, am citit foarte mult mai ales despre Chia semintele naturale  recomandate mamei de catre doctorita. Apoi m-am informat si despre alte seminte foarte bune la sanatate.

Din cate am citit am inteles ca semintele de chia te ajuta sa slabesti sanatos, deoarece sunt foarte satioase. In principiu, chia nu are niciun gust, insa aromele le poti obtine din alimentele cu care amesteci semintele.

Semintele chia au de 30 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 6 ori mai mult calciu decat laptele integral, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 15 ori mai mult magneziu decat broccoli, de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul, cu 50% mai mult acid folic decat sparanghelul si cu 25% mai multe fibre decat inul.

Semintele chia absorb foarte multa apa si se maresc in stomac, ceea ce face sa te simti satula pentru o perioada mai lunga de timp.

Atunci cand vine vorba de combinarea semintelor chia cu alte alimente, totul depinde de imaginatia ta. Le poti manca simple, direct din punga, ori in combinatie cu un suc natural de fructe, in salate, cu cereale sau cu iaurt. Semintele chia pot fi folosite si in prepararea biscuitilor de casa, a brioselor sau a checurilor.

Doua lingurite de seminte chia incluse in dieta ta zinica vor furniza organismului aproximativ 7 grame de fibre, 4 grame de proteine, 205 miligrame de calciu, 5 grame de omega 3, plus alte vitamine, minerale si antioxidanti. Semintele chia au un indice glicemic mic si sunt recomandate chiar si in dietele persoanelor care sufera de diabet. Datorita continutului bogat de omega 3, chia ajuta la scaderea nivelului de colesterol, iar antioxidantii intaresc sistemul imunitar si grabesc regenerarea celulelor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s