Interviu cu terapeuta mea

Posted: Octombrie 14, 2013 in Conductive-Education

Acum cateva luni am rugat-o pe terapeuta mea sa-mi raspunda la cateva intrebari. Iata ce inseamna Conductive-Education prin intermediul unui specialiast cu 21 de ani vechime in aceasta metoda. Numele specialistului va ramane anonim. Iata intrebarile si raspunsurile.

1. Ce inseamna Conductive-Education?
Conductive-Education, este un sistem de invatamant care a fost dezvoltat special pentru copii si adulti care au tulburari motorii de origine, neurologice, cum ar fi paralizia cerebrala. Educatia conductiva în forma ei deplina, este un sistem unificat de reabilitare pentru persoanele cu tulburari neurologice, cum ar fi paralizia cerebrala, scleroza multipla boala Parkinson si a celor care au suferit accidente vasculare cerebrale sau leziuni la cap

2. Care principiul de baza de la care porneste Conductive-Education?
Ea se bazeaza pe premisa ca o persoana care are o tulburare motorie nu are numai o problema medicala care necesita tratament, dar poate avea de multe ori o problema majora in procesul de invatare, care necesita o educatie speciala. Educatia conductiva se bazeaza pe teoria ca copilul cu handicap se dezvolta si invata in acelasi mod ca si colegii lor sanatosi.

3. Cum functioneaza Conductive-Education?
Conductive education nu este un leac miraculos. Este nevoie de un efort concentrat pe o perioada de timp indelungata pentru a permite participantilor sa atinga obiectivele stabilite prin analiza.

4. Care sunt scopurile la Conductive – Education?
Conductive-Education este un concept pozitiv ,cu ajutorul caruia se caute metode, ca fiecare pacient sa poata dezvolta recuperarea. Nu e o metoda negativa 5. Care sunt elementele dupa ce se ghideaza Conductive – Education? Cinci elemente importante sunt necesare, în scopul de a facilita procesul de educatie conductiva:
1. Conductor
2. Programul
3. Sarcina/adica seria de exercitii
4. Intentia / Intentia ritmica
5. Grupul
6. E adevarat ca Conductive Education e renumita in toata lumea? Da, aceasta esteo metoda cunoscuta peste tot in lume. În fiecare an, avem conferinte privind educatia conduvtiva.

7. Ce este un conductor?
Un Conductor este numele dat persoanelor care sunt calificati in aceasta metoda. Un conductor este un profesionist, care este un absolvent al unui program de certificate de formare Conductorii ce lucreaza in Marea Britanie, fie la Institutul Peto din Budapesta, Ungaria, fie la Universitatea din Wolverhampton, fie in colaborare cu Institutul National de Educatie Conductiva, Birmingham, sau la Universitatea din Keele (acest curs, cu toate acestea, nu mai functioneaza)
8. Care e rolul unui condultor?
Conductorul este un motivator, este instruit pentru a lucra intotdeauna pe capacitatea persoanei, mai degraba decat sa se concentreze asupra invaliditatii cauzata de conditia sa; pe ceea ce persoanele pot realiza mai degraba decat pe ceea ce nu pot. 9. Care e relatia intre un conductor si pacient? Un conductor este instruit sa aiba asteptari mari, dar realiste raportandu-se la potentialul fiecarei persoane..Conductorul invata si indruma intregul grup, el permitand individului sa lucreze la potentialul sau; el trebuie sa observe potentialul lor si sa observe in mod constant performanta si astfel sa modifice programul in consecinta. Conductorii nu sunt un amalgam de profesionisti actuali in educatie, tratament si reabilitare. Ei sunt profesionisti a caror pregatire, experienta si metoda de lucru sunt unice si constituie Conductive-Education
10. Cui ii face bine Conductive- Education?
Conductive-Education a fost dezvoltat in primul rand pentru oamenii cu tulburari neurologice motorii. Desi problema primara poate fi fizica, ea poate afecta pe mai multe domenii cum ar fi: cunoastere, competente sociale, dezvoltarea emotionala, abilitati perceptive si de vorbire si limbaj. Aceste conditii, prin urmare, nu pot fi considerate ca dizabilitati fizice izolate. Afectiunile considerate a fi adecvate pentru educatia conductoare sunt paralizia cerebrala, boala Parkinson, scleroza multipla, accident vascular cerebral si leziuni la cap. Mai recent, copiii cu tulburari de întarziere de dezvoltare si dispraxie au beneficiat de educatie conductiva.
11. E adevarat ca Conductive – Education poate schimba viata unei persoane?Influenteaza si viata familiei pacientului? Cum anume?
Programul de rutina / de zi cu zi este un calendar de activitati, care reflecta un sistem integrat de invatare. Acesta este atent planificate si foarte structurate, cu un accent pe obiective de intalnire intr-un mod independent. Programul este complex, in modul in care este conceput, dar si simplu pentru individ pentru a întelege. Acest lucru permite un sistem de invatare in cadrul programului care urmeaza sa fie integrat in fiecare parte din zi. Acesta ofera individului un mediu de invatare bogat in relevanta, distractie si oportunitati de a practica si de a cauta cai de realizare. Rutina de zi cu zi depinde de varsta si de cerintele specifice ale individului. Activitati de viata de zi cu zi (cum ar fi toaleta, de spalat, mancat), va fi inclusa pentru copii, cursuri de scoala. Pentru participantii adulti poate include munca, hobby-uri sau obligatii de familie. Pentru adolescenti, se poate include dans si accesarea pentru o viata sociala. Scopul final al educatiei conductive este de a ajuta oamenii cu probleme motorii sa se reintegreze in societate si sa duca o viata independenta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s