Opreste gandurile asociate cu „teama de discurs”!

Posted: Februarie 21, 2011 in Mentalitate invingatoare

Anxietatatea nu este un simplu fenomen fizic, ea se manifesta si la nivel cognitiv, adica in ganduri. De aceea este important sa lucrezi la eliminarea gandurilor asociate cu teama si anxietatea, la fel ca si in cazul simptomelor corporale.
Multi oameni folosesc cuvintele „relaxeaza-te!”pentru a se calma. Din pacate,”relaxeaza-te!”nu suna prea relaxant pentru anumite persoane. De aceea ar fi mai indicat ca acestea sa fie inlocuite cu „calmeaza-te!”.

O varianta a tehnicii de calmare este a preceda cuvintele „calmeaza-te!” cu „stop!”.Atunci cand incepi sa te lasi purtat de ganduri….spune-ti:”stop!”…Apoi da-ti comanda: „calmeaza-te!”
Spre exemplu:
„Pur si simplu nu ma pot ridica in fata tuturor acestor oameni…Uita-te la privirile lor inghetate si la zambetele lor rautacioase……”:”Stop!”;”Calmeaza-te!”
Ai putea sa descoperi ca poti adopta aceste tehnici de oprire a gandurilor pentru a te ajuta sa-ti controlezi simptomele de anxietate in situatii interpersonale.

Vizualizarea – o abordare pozitiva

Psihologii sportivi folosesc tehnica numita vizualizare pentru a-i ajuta pe atleti sa concureze mai eficient.
Atletii sunt ghidati sa vizualizeze succesul la terminarea cursei/jocului. Li se cere sa-si imagineze cum se vor simti atunci cand vor castiga. Apoi, cand intr-adevar se afla pe terenul de competitie, este ca si cum ei ar mai fi fost deja acolo si ar fi castigat deja.
Pentru a-ti spori increderea ca si vorbitor poti incerca aceasta tehnica.
Aseaza-te intr-un loc linistit. Imagineaza-ti ca te apropii de podium, apoi vizualizeaza-te sustinand acea prezentare. Auzi chiar auditoriul aplaudand apreciativ.

„Teama de discurs” poate fi redusa si cu ajutorul altor tehnici. Astfel, unii vorbitori incearca sa introduca putin umor la inceputul discursului, pentru a avea imediat un raspuns favorabil de la auditoriu. Ei spun ca o astfel de reactie ii ajuta sa-si calmeze nervii pentru tot restul prezentarii. Altii cauta o figura prietenoasa si vorbesc cu acea persoana timp de cateva minute, la inceputul discursului. Altii utilizeaza scheme grafice si alte elemente vizuale pentru a le fi de ajutor in organizarea materialului – in cadrul acestei tehnici,vizualul arata urmatorul punct important de tratat, eliminand necesitatea ca vorbitorul sa si-l aminteasca sau sa recurga la notite.
Unii vorbitori insa spun ca le este util sa repete discursul cu voce tare, stand in fata unui auditoriu imaginar si rostind tot textul materialului, si asta de mai multe ori. Astfel, este bine-stiut ca inainte de a tine un discurs, presedintii isi fac inregistrari video si isi revizuiesc prestatia. Liderii corporatiilor isi petrec adesea ore intregi repetand si imbunatatind prezentarile pe care le vor face la intalniri de vanzari, sedinte cu actionarii, etc. . Actorii, evident, repeta inaintea premierei unei noi piese…se intelege asadar de la sine ca doar cei nepasatori ar tine un discurs pe care nu l-au repetat cum se cuvine.
Aminteste-ti asadar ca indiferent in ce fel alegi sa operezi cu ea, frica este o reactie naturala a celui care vorbeste in public si, probabil ca niciodata nu va putea fi eliminata complet. Este deci nevoie sa inveti sa faci fata fricii. Doar in acest fel vei fi capabil sa sustii o prezentare reusita.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s