Importanta lunii decembrie pentru mine

Posted: Ianuarie 5, 2011 in Informatii despre mine

De mult doresc sa scriu aceste randuri, nu am reusit pana azi. Dar stiti cum e vorba accea, niciodata nu e prea tarziu. Pentru mine luna decembrie e cea mai frumoasa luna a anului. O sa iau pe rand toate evenimentele petrecute cu bucurie de mine in aceasta luna de iarna.
Iinainte sde luna cea mai frumoasa a anului, pe 29-30 noiembrie am avut o mare bucurie. Ecipa mea preferata de fotbal a batut rivala de moarte fara drept de apel ( Barcelona – Real Madrid 5-0 ). Acel joc de fotbal spectacol m-a facut tare fericita. Asa ca luna decembrie promitea sa inceaepa foarte bine. Ea a inceput cu o mare sarbatoare, ziua tuturor romanilor. Aceasta zi nationala inseamna foarte mult pentru mine deoarece sunt cetatean acestei tari minunate cu multe frumuseti naturale, cu multe valori culturale, cu multi oameni talentati in toate domenile. Desi de multe ori ma enervez ca nu merg lucrurile asa cum trebuie, sunt mandra ca locuiesc in aceasta tara. De 1 decembrie sunt si bucuroasa ,dar si trista ca nu stim inca dupa 21 de ani de libertate sa ne bucuram asa cum ar trebui de aceasta zi nationala, asa cum s-au bucurat la Alba-Iulia in 1918 o multime de oameni din toate colturile tarii. Traiesc cu speranta ca intr-o zi vom stii sa sarbatorim asa cum trebuie 1 decembrie.
Pe 6 decembrie e mereu pentru mine o tripa sarbatoare: Sfantul Nicolae ( venirea mosului si reamintirea faptelor Sf. Nicolae ), ziua mea de nastere si sarbarirea zilei numelui mamei mele. Mama ne-a crescut in asa fel incat sa stim sa ne bucuram de venirwa mosului indiferent de darul primit. Mama a avut grija sa pastram traditia si daca noi nu mai suntem copii mici. La noi tot vine mosul in ghete cu sau fara nuia. Cand am deschis usa in ziua respectiva erau la usa mea cismele mele cu un bat mare in ele si mai multe dulciuri, asa am ras. In ziua de azi foarte putini au pastrat traditia, e mare pacat!
Apoi a urmat sa ma gandesc ca implinisem 29 de ani si m-am intrebat cand au trecut atatia. A fost un moment de evaluare a vietii mele, stadiul in care am ajuns la 29 de ani le datorez la cateva persoane. In primul rand mamicutei mele dragi ii datorez totul. Ea a facut posibil ca eu sa merg in picioare azi, nu a contat pentru ea ca lucra 10 ore la fabrica schimbul 3 si dormea 2-3 ore pe zi, era mai importanta sanatatea mea, sa-mi faca vreo 3 ore de gimnastica pe zi. Nu a contat pentru ea ca manca in spital numai varza sau cartofi si se baga cu mine in apa la 5 dimineata. Tratamentul era ca la armata in acel spital ( dezna din judetul arad ). Din mamaliga de copil ce eram ( doar gatul il tineam tare ) la 7 ani ma sprijineam pe picioare tinuta bine.
Mama a avut mereu incredere in mine si a vazut cat imi doresc sa invat sa citesc, sa scriu si s-a luptat cu tot sistemul ca sa ma primeasca la o scoala normala. Stiti ce faceam inainte sa ma duc la scoala? Luam o carte si ma prefaceam ca stiu sa citesc asa mult imi doream sa citesc. De aceea mama s-a luptat atata si s-a chinuit sa ma duca in carut pe caldura, pe ploaie, pe zapada, pe viscol etc. O intreba lumea mai poti, de ce trebuie s-o duci la scoala? Din a 12 a am mers tot cu mama la scoala, dar pe picioare mele, fara carut.
La acest capitol a vietii mele, adica scoala exista o persoana caruia ii datorez multe, cred ca nici ea nu-si da seama ce rol important a avut in viata mea. Acea persoana e doamna invatatoare a mea cu care vorbesc si acum. Doamna invatatoare nu mi-a lasat niciodata vreo impresie ca are vreo indoiala in cea ce ma priveste. Nu m-a compatimit niciodata, din contra imi spunea ca pot mai mult. Intotdeauna m-a tratat ca pe o persoana normala capabila sa gandeasca sau sa poarte discutii la orice nivel. Asta mi-a dat o mare incredere in mine ca pot realiza multe. Nimeni nu a mai putut-o s-o mai ia din subconstientul meu. De a lungul anilor m-a fost alaturi la multe necazuri. Ii multumesc mult!
De ziua mea mi-am adus aminte ce frate bun am. Fratele mi-a fost mai mult tatal decat frate, cand era mica el era baza mamei in cea ce ma priveste. Imi dadea sa mananc, avea grija sa-mi fac nevoile, ma ducea afara, ma ducea si la scoala cand putea.
Acum mi-a adus un cadou dulce ca el si un buchet mare de flori.

In continuare va arat cadoul mamei: un tort superb.

Intre ziua mea si Craciunul campionatul european de handbal feminin m-a tinut cu sufletul la gura ca orice alta competitie unde parcitipa si sportivi romani. Am fost trista ca Romania n-a ajuns in finala, dar a doua zi m-am bucurat mult ca au castigat media de bronz. Totusi e o mare performanta a sportului romanesc. Felicitari fetelor si a antrenorilor! Imi pare rau ca nu am fost contemporana al generatiei de aur al hadbalului masculin!
Apoi Sfanta Sarbatoare a Craciunului unde noi facem pe 24 aproape tot si numai apoi improdobim bradul, adica eu, fratele si mama si apoi vine mosul cu daruri sub brad, nimeni8 nu stie ce-i aduce. Ne bucuram cu totii de darurile primite. Va arat poza cu bradul meu:

A doua zi de craciun am mers in centrul orasului meu frumos sa vad luminile si bradul. Tot datorita mamei acum reusesc sa merg in fiecare an sa vad cum e in centru Brosovului. Spun ca datorita mamei deoarece ea mi-a dus la un spital foarte bun din Ungaria unde mi-am schimbat viata, acum pot face lucruri ce nu le viseam ca le pot face vreodata. Cu noi in oras a mers o buna vecina de a noastra. In continuare va arat poze din oras:

Sper ca va place.
In rest am mancat si am baut ce mi-a poftit sufletul. A fost frumos, dar a trecut. A inceput un nou an, sa speram ca va fi unul mai bun pentru toata lumea.
O sa revin cu povestea revelionului.

Comentarii
  1. Frumoasa luna ai avut Ramona. E chiar o perioada deosebita pentru multi. Sarbatorile sunt magice si spiritul Craciunului face ca aceste zile de sfarsit de an sa fie iubite de toti cei ce cred in el. La Multi Ani pentru toate evenimentele si sa ai anul 2011 asa cum iti doreste inimioara!
    Cu drag, Ionela si Stefanut

Lasă un răspuns

