Incercati sa fiti mai buni

Posted: Octombrie 10, 2010 in Mentalitate invingatoare

A venit toamna. Un anotimp ce-mi reaminteste ca mai e putin pana cand mai trece un an din viata mea. A fost o vara urata pentru mine si pentru familia mea, dar am simtit ca Cel de Sus a fost langa mine si m-a ajutat sa fiu puternica. Noi oamenii avem tendinta sa ne apropiem de Dumnezeu doar atunci cand avem necazuri si suntem disperati, atunci ne dam seama cate rele facem, atunci il laudam pe Dumnezeu ca e bun, iertator. In momentul acela spunem ce bine era inainte si eu eram nemultumita, nu stiu de ce lumea a ajuns aici.
Intr-o zi o prietena ma intreaba ce-mi sugereaza titlul ” Dumnezeu plange „. Imediat mi-a fugit mintea la cate lacrimi ar trebui sa verse Dumnezeu pentru cea ce facem noi de 2000 de ani. Parerea mea e ca El nu plange deoarece ne intelege prin bunatatea lui infinita. Asa ar trebui sa fie si oamenii, Dumnezeu ne-a facut fiinte superioare fata de animale, ne-a dat ratiunea necesara pentru a intelege anumite lucruri. Din pacate de foarte multe ori am senzatia ca uneori animalele sunt superioare fata de unii oameni.
Nu inteleg de unde provine aceasta rautate intrata intre oameni. Istoria a fost una din materiile mele preferate la scoala, si am invatat cu atentie deosebita ce s-a intamplat in lume. De ce oamenii nu s-au multumit fiecare cu ce aveau? De ce si-au dorit bogatia altuia? De ce conducatorii popoarelor si-au dorit sa cucereasca alte popoare? De ce ar trebuit sa fie atatea razboaie de a lungul timpului? Pentru ce motive? Atata suferinta a fost din cauza acestor razboaie, dar si mai grav a fost ca lumea s-a inrait din cauza suferintelor, din cauza lipsurilor avute. Si asa au trecut ani, decenii, secole, milenii, au murit generatii de oameni, s-au nascut alte generatii. Dar mediul in care isi traiau viata oamenii ramanea la fel, adica un mediu plin de rautate, oamenii se faceau din ce in ce mai lacomi, mai reci unii fata de altii.
Si acum in prezent oamenii nu s-au saturat sa tot adune bani fara sa se uite si la cel de langa el, isi doreste sa se imbogateasca cu orice pret, nu conteaza nimic altceva. Stau si ma gandesc ce fac unii cu sute de milioane de euro, pentru ce le trebuie atatia bani nu stiu. Poate veti stii voi care veti citi acest articol si poate imi explicati si mie. Daca acesti bogatasi ai planetei noastre ar dona 3 sferturi din averea lor celor care are nevoie de ajutor, cred ca n-ar mai fi saraci, n-ar mai fi atatea nenorociri pe aceasta planeta, atatea boli, atatia bolnavi, atatia oameni care sufera din numeroase motive.
Ar fi cutremur pe pamant daca acesti bogatasi ar imparti averele lor? Nu prea cred, lumea s-ar mai schimba in bine. Oamenii au nevoie de exemple pozitive pentru ar fi si ei mai buni, sa vada exemple de oameni buni pentru ar incerca si ei la randul lor sa fie mai buni.
Parerea mea este ca toti oamenii se nasc buni, dar mediul in care traiesc ii strica. Dar oricand se pot schimba iar in oameni buni. Depinde de cei din jurul lor, depinde de educatia primita in familie. Daca am incerca toti sa facem in fiecare zi un bine, cred ca si cel de langa noi s-ar gandi ca ar putea incerca si el sa faca o fapta buna.
Sa nu credeti ca nu am intalnit si oameni buni in viata mea, dar prea putini. Cred ca exista multi oameni buni pe aceasta planeta, dar trebuie cautati.

Lasă un răspuns

