Comunicarea te face sa uiti de necazurile pe care le ai in viata

Posted: Octombrie 3, 2010 in Solutiile prin care sa fim fericiti in viata

ABILITATI DE COMUNICARE

„Ceilalti reactioneaza fata de tine in acelasi fel cum ii tratezi tu pe ei.”

“ Cea mai stringenta nevoie a fiintei unmane este sa se simta importanta, sa fie recunoscuta si apreciata.”

„Studiile asupra casatoriei au aratat ca principalul motiv pentru care femeile pun capat unor legaturi indelungate nu il constituie jignirile, cruzimea sau dominatia, ci lipsa de apreciere. Cu cat il faceti pe cineva sa se simta mai important, cu atat mai pozitiv va reactiona fata de voi.”

„ In esenta, pe oameni ii intereseaza doar persoana lor si „ce pot obtine in propriul interes”. Pentru a avea relatii bune cu oamenii, trebuie sa-i abordam tinand seama de aceasta piatra de temelie a relatiilor umane. Si daca ceilalti nu va intreaba nimic despre voi si ceea ce va priveste pe voi inseamna ca pur si simplu nu-i intereseaza, asa ca nu aduceti vorba despre asta.”

“Incercati sa-I faceti pe oameni sa se simta importanti recunoscandu-le calitatile si apeciindu-le in fiecare zi timp de treizeci de zile, si acest exercitiu va deveni un obicei care vi se va parea firesc pentru totdeauna.”

“Cel mai puternic instinct al omului este sa se simta important si sa fie apreciat.”

“Cu cat vei face o persoana sa se simta mai importanta, cu atat mai pozitiv iti va raspunde.”

“Pe oameni ii intereseaza in primul rand propria persoana.”

“Abordeaza-I pe ceilalti dintr-o pozitie care sa arate ca stii ce gandesc si ce vor.”

“Legea naturala a reciprocitatii: Orice dai vei primi candva inapoi, uneori inmultit.”

“Ori de cate ori vreti sa comunicati ceva important, rostiti mai intai numele interlocutorului si veti constata ca veti fi ascultati cu mai multa atentie, si problema abordata de voi nu va fi uitata.”

“Rostiti numele interlocutorului, spuneti-i ce va place la el si de ce, iar el va va tine minte si isi va aminti o lunga perioada de timp ce ati spus.”

“Acceptarea complimentelor le arata celorlalti ca aveti o buna imagine despre voi insiva. Respingerea unui compliment este interpretata de obicei ca o respingere personala a celui care il face.”

“Pentru a fi un bun interlocutor, trebuie sa fii un bun ascultator. „Ascultarea activa” este o metoda remarcabila de a-I incuraja pe altii sa continue sa vorbeasca si de a va asigura ca intelegeti ce va comunica.” Ascultarea activa” inseamna pur si simplu sa reformulati spusele unei persoane si sa i le transmiteti adresandu-va direct.”

“Cum sa faceti complimente sincere:

– complimentati comportamentul, infatisarea sau bunurile unei personae.
– spuneti ce va place si de ce va place
– incepeti cu numele persoanei
– daca cineva va face un compliment acceptati-l, multumindu-i si explicatii de ce sunteti recunoscatori pentru compliment.”

“Cum sa asculti efectiv:

– folositi “ascultarea activa”. Reformulati spusele persoanei si retransmiteti-le, adresandu-va direct.
– nu intrerupeti interlocutorul
– nu schimbati subiectul
– lasati persoana sa termine ce are de spus
– folositi incurajari minime”

“ Cum sa spuneti “multumesc”:

– rostiti multumirile clar si raspicat
– priviti si atingeti persoana careia ii multumiti
– adresati-va persoanei pe nume
– trimiteti un billet scris de multumire”

“ Cum sa tineti minte numele oamenilor:

– repetati numele
– transformati numele intr-un obiect
– imaginati-va obiectul interactionand intr-o situatie ridicola cu trasatura cea mai proeminenta a persoanei.”

“ Oamenii considerati interesanti sunt cei care vorbesc despre subiectul preferat al celeilalte personae, despre ea insasi.”

“Nu va aparati de atacul celuilalt, recunoastet-i sentimentele.”

“Daca voi nu vorbiti pozitiv despre voi, nimeni altcineva nu o va face.”

“Nu va ganditi niciodata la ceva ce nu vreti sa se intample. Ganditi-va numai la ceva ce vreti sa se intample, indiferent de rezultatul unei situatii. De obicei va veti alege lucrurile la care v-ati gandit.”

„Aratati-va interesul fata de ceilalti si incurajati-i sa vorbeasca despre ei si despre preocuparile lor. Pune-ti numai intrebari care ii fac pe oameni sa vorbeasca despre ei.”

„Cand incepi o conversatie, nu te oferi sa dai informatii despre tine decat daca esti intrebat.”

„Nu va aparati de atacul celuilalt, recunoasteti-i sentimentele.”

„Cel mai eficient raspuns pe care i-l puteti da celui care va critica este sa acceptati adevarul spuselor lui si apoi sa va reformulati atitudinea.”

„Scopul vostru trebuie sa fie intotdeauna sa-i faceti pe ceilalti sa se simta in largul lor, chiar daca nu sunteti de acord cu ei.”

„Daca nu puteti spune ceva pozitiv , mai bine nu spuneti nimic.”

„Dati oamenilor posibilitatea sa aleaga intre doua lucruri pe care vreti sa le faca.”

“Cum sa vorbiti cu oamenii:

– pe oameni ii intereseaza in primul rand propria persoana
– eliminati cuvintele “eu”, “pe mine” si “al meu” din vocabularul vostru si inlocuiti-le cu “tu” si “al tau”

“Cum sa puneti intrebari importante:

– folositi intrebari deschise. Incepeti cu :”de ce?”, “cum?”, “in ce fel?”, “spuneti-mi despre…”

“Cum sa incepeti o conversatie:

– incepeti conversatia vorbind fie despre situatia respectiva, fie despre persoana cealalta
– incepeti cu o intrebare”

“ Cum sa mentineti conversatia :

-folositi punti precum: ”de exemplu?”, “asadar…”, “deci…”, “si atunci ai…”, “adica…?”

“Cum sa mentineti interesul celorlalti fata de de conversatia voastra:

– discutati numai ce vor ei si aratati-le cum sa ajunga la solutiile voastre

“Cum sa castigati increderea celorlalti:

– zambiti-le tuturor. Un zambet spune :” Ma bucur ca te vad si te accept.”

“Cum sa simpatizati cu oamenii:

– spuneti-le celorlalti ce simt ei si ca altii au simtit la fel. Apoi explicate-le solutiile pe care aceia le-au descoperit”

“Cum sa fiti de acord cu toata lumea:

– acceptati adevarul unei critici
– acceptati dreptul la opinie al celuilalt care va critica”

“Cum sa creati “energii pozitive” in jurul vostru:

– vorbiti, siguri pe voi, despre cine sunteti si ce faceti
– fiti entuziasti cand vorbiti
– nu criticati pe nimeni si nimic”

“Cum sa-I determinati pe ceilalti sa spune cu usurinta “da” :

– gasiti-le un motiv sa spuna “da”
– puneti numai intrebari cu raspuns “da”
– aprobati din cap cand vorbiti si cand ascultati
– oferiti o optiune intre doua “da-uri”

“Cum sa vorbiti ca sa va asculte barbatii:

– dati-i unui barbat o singura informatie o data
– oferiti fapte si informatii
– dati-i ragaz sa vorbeasca
– luati-va o expresie neutra si folositi cuvinte care arata ca ascultati
– folositi vorbirea directa”

“Cum sa vorbiti ca sa asculte femeile:

– participati la conversatie, nu asteptati sa va vina randul
– schimbati-va expresia fetei cand ascultati
– oferiti detalii personale si faceti recurs la sentimentele lor
– nu grabiti solutiile sau concluziile
– folositi vorbirea indirecta, nu fiti agresivi”

“Cele 17 expresii ineficiente care trebuie
eliminate din vocabularul vostru :

– eliminati expresiile si cuvintele care va diminueaza credibilitatea, printre care : „intr-un fel”, “cam asa ceva”, “intelegi ce vreau sa spun”, “ sotia/sotul/ partenerul”, “pe cuvant”, “ iti spun deschis”, “ desigur”, “ asa ar trebui”, “ asa s-ar cuveni’, “ sa nu ma intelegi gresit”, “ dupa umila mea parere”, “ nu vreau sa fiu”, “ o sa-ncerc”, “ voi face tot ce pot”, “ cu respect”

“Cele mai eficiente cuvinte pe care le puteti folosi sunt:” descoperire”, “ garantat”, “ dragoste”, “ dovedit”, “rezultate”, “ economie”,”usor”, “sanatate”, “ bani”, “siguranta”, “nou”, “tu”

“Transformati formularile negative in formulari pozitive:

– gasiti o cale prin care sa transformati critici distructive in elogii constructive”

“Cum sa tratezi frica si ingrijorarea:

– aproape niciodata lucrurile pentru care va ingrijorati nu se intampla si controlati in mica masura putinele lucruri care se vor petrece cu adevarat. deci nu va faceti griji pentru nimic
– abordati frica evaluand semnificatia ei reala”

“Nu strangeti mana cuiva pe deasupra unui birou, pentru ca astfel ii permiteti sa va domine.”

“ Cum sa faceti o prima impresie durabila:

– cand intrati intr-o camera mergeti in pas vioi, fara ezitari
– dati mana tinand palma vertical si intoarceti strangerea de mana
– zambiti, aratati-va dintii si zambiti cu toata fata
– ridicati din sprancene o fractiune de secunda
– rostiti numele persoanei de doua ori in primele 15 secunde
– indepartati-va corpul la un unghi de 45 de grade fata de interlocutor
– folositi miscari si gesturi clare, simple si deliberate
– puneti-va lucrurile la loc calm si tacticos cand ati incheiat.
Daca sunteti femeie, la plecare intorceti-va si zambiti”

“Cum sa tratati criticile in afaceri :

– “puneti piciorul in prag” si intrebati interlocutorul ce ar face daca ar fi in situatia voastra si cineva i-ar critica firma”

“Cel mai raspicat mod de a raspunde la telefon:

– numele vostru sa fie ultimul cuvant pe care il aude apelantul.
Folositi “incheierea pe un ton urcator”

“ Cum sa mustrati sau sa criticati :

– folositi “ metoda sandviciului”(ii spui ceva de rau, apoi ceva de bine)
– criticati fapta nu persoana
– cereti-i ajutorul
– recunoasteti ca mai de mult ati facut o greseala similara si oferiti solutia
– rostiti critica o singura data si numai in particular
– incheiati intr-o nota prietenoasa”

“Cum sa rostiti un discurs convingator:

– incepeti cu o relatare spectaculoasa, atractiva sau comica
– spuneti auditorului de ce ati facut afirmatia respectiva si de ce este importanta pentru el
– oferiti trei puncte puternice si trei puncte de sustinere pentru fiecare punct principal
– motivati auditoriul sa intreprinda actiunea pe care o propuneti”

“Cum sa folositi o prezentare vizuala:

– aratand oamenilor diverse lucruri si implicandu-I in prezentare, ei vor retine maximalul din ceea ce ati spus
– folositi “impactul ridicarii”, facandu-I pe oameni sa ridice ochii pentru a vedea si auzi ce prezentati”

“Cum sa decideti unde sa va asezati la un interviu:

– evitati pozitia competitive/defensive (fata in fata)
– cautati sa obtineti pozitia cooperanta(unul langa altul) sau cea de colt”

“Limbajul corporal. Zece strategii castigatoare:

– tineti-va palmele la vedere(semnalizeaza ca nu sunteti o amenintare)

– tineti-va degetele lipite si mainile sub barbie(captati mai multa atentie)

– tineti-va coatele departate de corp(coatele sprijinite pe bratele unui fotoliu denota imaginea unui om puternic, in timp ce indivizii umili, invinsi isi lasa bratele sa cada inauntrul bratelor fotoliului si isi tin coatele lipite de corp ca pentru a se proteja)

– pastrati distanta(respectati spatiul intim al celuilalt)

– reproduceti limbajul corporal al celuilalt(cand sunteti prezentat unui cuplu, observati cine imita pe cine ca sa descoperiti cine ia deciziile)

– vorbiti in acelasi ritm(viteza cu care vorbeste o persoana arata ritmul in care creierul ei poate procesa informatiile)

– nu incrucisati bratele(pentru a fi convingator si pentru ca e o pozitie inchisa prin care aratati ca nu sunteti dispus la comunicare)

– atingeti cotul celuilalt(pentru a deveni mai cooperant)

– repetati numele interlocutorului(ii retineti numele mai usor, iar celalalt se va simti mai important si va retine ceea ce ii comunicati)

– evitati atingerea fetei(studiile arata ca atunci cand o persoana ascunde o informatie sau minte, isi atinge in mod repetat nasul sau fata, din cauza cresterii tensiunii arteriale)”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s