Exercitii grele de gimnastica medicala care m-au facut sa merg si afara aproape singura. Merg singura, dar mama sta inca langa mine.

Posted: August 19, 2010 in Ecercitii de gimnastica

Exercitii grele de gimnastica
La aceste exercitii numai numaram deloc. Aici ritmul e mult mai alert.
Obiecte necesare: bat, o minge de cauciuc nici mica, nici mare, perna, o cutie de lemn care poate fi inlocuita cu o oala, scaun.
Ne asezam pe podea intinsi pe spate cu mainile pe langa corp, pocioarele cu labele in sus.
1. Se ridica piciorul drept indoit cu laba fixata pe podea.
2. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
3. Se impreuneaza mainile, se duc la perna intinse, apoi piciorul drept se duce spre burta si mainile asa intinse prinde genunchiul, apoi piciorul se intinde inapoi pe podea si mainile se duc la perna intinse.
4. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
5. Mainile revin pe langa corp.
6.. Se indoaie picioarele deodata cu labele bine fixate pe podea.
7. Se ridica piciorul drept spre burta si se aseaza pe genunchiul piciorului stang ce e bine fixat cu laba pe podea. Avand picioarele in aceste pozitii, ne sprijinim pe piciorul aflat cu laba pe podea si ridicam fundul in sus. Apoi piciorul drept revine pe podea indoit.
8. Acelasi exercitiu si pentru celalalt picior.
Se ia batul in maini
9. Se duce batul cu mainile intinse spre tavan.
10. Se indoaie mainile ducand batul la piept avand coatele pe langa corp si palmele in sus. Se repeta exercitiu de 5 ori. Dar prindeti batul doar cu degetul aratator si degetul mare si duceti asa batul la piept. Apoi repetati miscare cu fiecare deget in parte.
Se da drumul la bat.
11. Ne intoarcem cu corpul in lateral in partea dreapta avand mana dreapta intinsa sub cap, pocioarele intinse si mana stanga pe soldul piciorului. Corpul trebuie sa fie intins ca o linie. Deodata ridicam mana si piciorul stang in sus, miscarea se repeta de vreo 3 ori.
12. Mana ramane intinsa pe sold, piciorul stang se ridica in sus si se duce intins in fata, in spate. Miscarea se face de vreo 5 ori. Piciorul revine la locul lui intins.
13. Se duce deodata picioarele la burta, apoi se intind picioarele deodata Miscarea se repeta de 3 ori.
14. Avand picioarele la burta, acum se intinde doar piciorul stang. Miscarea se repeta de 3 ori.
15. Avand picioarele intinse, se indoaie doar piciorul stang la burta, dar nu e voie ca genunchiul sa atinga podeaua, trebuie sa mentinem piciorul in aer indoit. Miscarea se repeta de 3 ori.
16. Aceleasi exercitii si pe cealalta parte a corpului.
Apoi ne asezam pe burta cu picioarele intinse si mainile intinse in fata.
17. Ducem mana dreapta intinsa in lareral. Apoi o ducem la fel inapoi sus.
18. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
19. Acelasi exercitiu cu ambele maini. Capul trebuie sa fie sus, barbia sa nu atinga podeaua.
20. Avand mainile sus, mana dreapta o ducem roata intinsa in jos pe langa corp. Apoi o readucem inapoi la fel sus.
21. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
22. Acelasi exercitiu cu ambele maini. Capul trebuie sa fie sus, barbia sa nu atinga podeaua.
23. Avand mainile in sus, ridicam mana dreapta in sus intinsa. Apoi o lasam jos. .Miscarea se repeta de 2 ori.
24. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
25. Avand mainile intinse in sus, ridicam piciorul drept intins in sus. Apoi il lasam in jos.
26. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
Asezam cutia de lemn sau oala in dreptul mainile care sunt in aceeasi pozitie, adica intinse in sus.
27. Punem mainile pe oala si intindem coatele bine sa fie la nivelul palmelor. Mentinem mainile in aceasta pozitie.
27. Avand mainile in aceasta pozitie, indoim mana dreapta si ducem palma la ceafa. Cotul trebuie sa fie ridicat sus la nivelul palmei, sa nu atinga podeaua. Apoi ducem mana inapoi intinsa pe oala.
28. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
29. Acelasi exercitiu cu ambele maini.
30. Avand mainile intinse pe oala, indoim piciorul drept si il ducem la fund.
31. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
32. Acelasi exercitiu cu ambele picioare.
Coboram mainile de pe oala si le mentinem intinse.
33. Indoim coatele deodata si le tragem incet incet pana la nivelul piptului, apoi impingem puternic in ele si ne riridicam in coate, apoi mai tragem coatele mai mult si ridicam coatele si ne sprijinim pe palme si in genunchi. Am ajuns sa stam in patru labe.
34. In pozitia de patru labe facem un balans in fata si in spate ca sa sa se sprijinim ba pe maini ba pe picioare.
35. Tot in patru labe, ne sprijinim pe mana stanga si pe picioare si ridicam mana dreapta intinsa in sus.
36. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
37. Tot in patru labe ne sprijinim bine pe maini si pe picioare.si miscam capul sus, jos, dreapta, stanga.
38. Tot in patru labe ne sprijinim bine pe maini si intindem piciorul drept in sus.
39. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
40. Din patru labe ne ridicam in genunchi, cu spatele drept, cu mainile pe langa corp.
41. Se ridica mana dreapta intinsa la nivelul pieptului, apoi o ducem in lateral, apoi pe langa corp.
42. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
43. Acelasi exercitiu cu ambele maini.
44. Se ridica mana dreapta intinsa in sus spre tavan.
45. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
46. Acelasi exercitiu cu ambele maini si batem palmele una de alta.
47. Tot in genunchi, coboram fundul pe picioare si ridicam fundul. Miscarea se repeta de 3 ori.
Revenim in pozitia de patru labe
48. Indoim mainile si ne sprinim pe coate si miscam coatele inainte pana ajungem cu corpul pe podea, apoi intindem si mainile in sus.
Ne intoarcem inapoi pe spate. Luam batul in maini si il mentinem la burta cu coatele intinse.
49. Deodata ridicam batul cu mainile intinse spre tavan si piciorul drept in sus tot intins si le coboram in jos tot deodata.
50. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
Miscarea se repeta pe rand cu ambele picioarele de 3 ori.
Ii dam drumul la bat.
51. Tot deodata mana dreapta se duce la umar cu cot in sus, iar piciorul stang se pune pe genunchiul piciorului drept cu genunchiul piciorului stang in lateral.
52. Acelasi exercitiu si cu mana stanga si piciorul drept..
53. Se ridica mana dreapta si piciorul stang intinse deodata spre tavan.
54. Acelasi exercitiu se face si cu mana stanga si piciorul drept..
Urmatoarele exercitii se face la marginea patului, adica stam intinsi pe pat de la mijoc in sus cu mainile pe langa corp si picioarele atarnate in aer la marginea patului.
55. Se ridica piciorul drept indoit cu laba fixata pe marginea patului. Apoi se coboara in sus lasandu-l moale.
56. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
57. Exercitiile de la 55-56 se face si cu ambele picioare deodata.
58. Se ridica piciorul drept indoit pe marginea patului cu laba fixata bine si celalalt piciot se ridica si el si se aseaza pe genunchiul piciorului drept, apoi piciorul stang se coboara jos si se lasa moale, apoi si piciorul drept la fel.
59. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
60.. Picioarele raman atarnate, mainile se duce sus spre tavan si se impreuneaza. Pe partea mai bolnava se indoaie cotul, ne sprijinim in el, punem palmele impreunate fixate pe pat si impingem puternic in ele si ne ridicam in fund.
61. Ne punem bine pe marginea patului, adica sa avem picioarele bine fixate pe podea putin indepartate unu fata de celalalt, spatele sa fie drept.
62. Ne sprijinim bine in picioarele, ne aplecam putin in fata si ne ridicam in picioare. Ne mentinem asa cu spatele drept, cu mainile pe langa corp, cu picioarele intinse indepartate putin unu fata de celalalt. Se repeta de 2 ori.
63. Fiind in pozitia de sezut la marginea patului, alunecam fundul la limita marginii patului, ne aplecam in fata sprijinu-ne bine in picioare si intindem maininile in jos sa atingem podeaua, apoi ne lasam in jos pe picioare si ne dam in fata ajungand sa ne sprijinim pe maini pe podea, adica in patru labe.
64. In pozitia de patru labe, indoim cotul mainii drepti si ne sprijinim pe el asezand si fundul jos pe partea dreapta. Apoi impingem puternic din cot, intindem mana ajungand iar in patru labe.
65. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
Ne asezam pe burta
66. Intindem mana dreapta in sus si piciorul stang il indoim la burta avand genunchiul in lateral. Apoi impingem bine in piciorul stang si mana dreapta si miscam corpul inainte pe podeaua. Aceeasi miscare si cu mana stanga si piciorul drept. Acesta e mersul pe burta. Miscarile se repeta de cateva ori.
Ne asezam in fund turceste avand spatele drept si palmele mainilor pe picioare.
67. Ne aplecam in fata atat cat putem, ideal ar fi sa atinga barbia picioarele. Miscarea se repeta de 3 ori.
68. Se duce mana dreapta intinsa sus la tavan.
69. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
70. Acelasi exercitiu cu ambele maini.
71. Se duce mana dreapta la spate. Apoi o ducem inapoi la locul ei.
72. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
73. Acelasi exercitiu cu ambele maini.
Avem nevoie de 2 bete, fiecare mana sa prinda cate unu.
74. Se duce batul cu mana intinsa sus in fata la nivelul pieptului. Apoi se duce batul cu mana intinsa in lateral. Apoi se duce iar batul cu mana intinsa in fata si se coboara in jos.
75. Acelasi exercitiu si cu mana stasnga.
76. Acelasi exercitiu cu ambele maini.
77. Se ridica mana dreapta intinsa cu batul in sus spre tavan si se coboara inapoi jos.
78. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
79. Acelasi exercitiu cu ambele maini.
Se da drumul la bete.
80. Se intinde picioarele si mainile sunt fixate in podea in lateral. Mentinem pozitia de sezut.
81.Avand mainile fixate in lateral pe podea, indoim piciorul drept fixand laba in podea, apoi il intindem inapoi.
82. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
83. Acelasi exercitiu cu ambele picioare.
84. Se ridica piciorul drepz in sus intins
85. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
86. Se ridica piciorul drept in sus, se indoaie si pune pe genunchiul piciorului stang.
87. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang
88. Ne asezam iar in genunchi, ne tinem cu mainile de scaun si ridicam un picior cu laba fixata pe podea, impingem puternic in el si ne ridicam in picioare.
89. Stam in picioare cu picioare intinse, cu spatele intins si mainile intinse pe langa corp. Miscam mainile inainte, inapoi pe langa corp, mainile fiind relaxate.
90. Fara sa miscam picioarele miscam mijocul intr-o parte si alta in lateral. Mainile raman pe langa corp.
Asezam oala sau cutia de lemn in fata picioarelor. Cine nu poate face singur, sa se tina de scaun sau scaune.
91. Asezam piciorul drept pe oala, celalalt e intins jos. Apoi il lasam jos.
92. Acelasi execitiu si cu piciorul stang.
93. Iar punem piciorul drept pe oalasi cel stang e jos intins si acum miscam soldul piciorului drept inainte inapoi. Miscarea se repeta de 5 ori.
94. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang..
Ne asezam pe scaun, picioarele sa fie bine fixate pe podea si putin indepartate unu fata de atul, mainile sa fie pe langa corp.
95. Miscam laba piciorului drept sus, jos.
96. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
97. Ridicam iar laba piciorului drept, o lasam jos si ridicam pe cea stanga, sa fie ba una sus , ba alta. Miscarea se face un minut.
98. Ridicam laba piciorului drept in sus si facem cu ea dreapta, stanga.
99. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
100. Ridicam iar laba piciorului drept in sus si o rotim spre stanga un minut, apoi spre dreapta un minut.
101. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
102. Se intinde piciorul drept si il aducem inapoi.
103. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
104. Acelasi exercitiu cu ambele piciore.
105. Iar intindem piciorul drept si il aducem inapoi, dar in acelasi il intindem pe cel stang, sa fie unu intins, unu indoit. Miscarile se fac deodata.
106. Picioarele sunt la locul lor initial si piciorul drept se misca in lateral tot facand pe rand 3 pasi, piciorul stang si fundul raman nemiscate la locul lor.
107. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
108.. Se duce ambele picioare in lateral tot facand 3 pasi pe rand atat cat se poate.
109. Avand mainile impreunate prindem piciorul drept, il tragem in sus si il punem pe genunchiul piciorului stang. Calcaiul piciorului drept trebuie sa fie pe genunchiul piciorului stang si genunchiul piciorului drept sa fie in lateral. Mainile impreunate le asezam pe pulpa piciorului drept si impingem cu putere in picior de 3 ori. Apoi prindem iar piciorul cu mainile impreunate si il coboram la locul lui. Piciorul stang ramane nemiscat la locul lui.
110. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
111. Se ridica umarul mainii drepte in sus si se coboara inapoi.
112. Acelasi exercitiu si cu umarul stang.
113. Acelasi exercitiu si cu ambii umeri.
114. Se duce umarul drept in fata.
115. Acelasi exercitiu si cu umarul stang.
116. Se duce umarul drept in spate.
117. Acelasi exercitiu si cu umarul stang.
118. Acelasi exercitiu si cu ambii umeri.
119. Rotim umarul drept spre inainte, apoi spre spate foarte usor.
120. Acelasi exercitiu si cu umarul stang.
121. Acelasi exercitiu si cu ambii umeri.
122. Se ridica intinsa mana dreapta in fata la nivelul pieptul, apoi se duce in lateral tot intinsa, apoi sus spre tavan si se coboara jos.
123. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
124. Acelasi exercitiu si cu ambele maini, dar cand se ajunge cu ele spre tavan se bate cu palmele.
125. Se ridica mana dreapta intinsa in lateral si roteste asa intinsa din umar spre inainte, spre inapoi.
126. Acelasi exercitiu si cu mana stanga.
Acum urmeaza sa ne incaltam.
Exercitii cu mingea.
Aici depinde de fiecare ce poate. Aveti nevoie de o alta persoana care sa va ajute.
127. Stam in picioare si aruncam mingea unei alte persoane, persoana aceea trebuie sa va arunce mingea inapoi si o prindeti intre maini. Jocul se tine 3-5 minute. Sau puteti bate mingea in perete si s-o prindeti.
128. Stam in picioare si aruncam mingea unei alte persoane, persoana aceea trebuie sa va arunce mingea inapoi si o prindeti intre maini. Jocul se tine 3-5 minute si mergem in lateral.
129. Se bate mingea de podea ba cu o mana ba cu alta si mergem.
130. Stam in picioare si dam cu picioarele pe rand in minge, dam pase unei persoane si primim pase de la acea persoana. Sau putem sa dam cu picioarele in minge intr-un perete sau intr-o usa. Jocul se tine 3-5 minute.
Exercitii la spalier.
131. Ne prindem de spalier cu mainile avand coatele intinse, picioarele sa fie intinse si indepartate putin unu fata de celalalt, spatele intins, capul sus.
132. Miscam soldurile, le apropiem spre spalier indoind coatele, picioarele raman nemiscate, apoi miscam soldurile in spate indepardu-ne de spalier, coatele find intinse, picioarele putin indoite. Aceeasi miscare se face de vreo 5 ori.
133. In pozitia initiala tinudu-ne foarte bine cu mainile de spalier ne coboram in jos pe vinele picioraelor si ne mentinem acolo, apoi ne ridicam. Se repeta de vreo 3 ori. La a treia repetare ne mentinem pe vine si miscam fundul spre spalier indoint coatele si apoi indepartam fundul de spalier intinzand coatele.
134. Fiind in pozitia initiala, se duce piciorul drept in spate intins, apoi se indoaie si se pune pe podea si se sprijina pe el. Piciorul stang este si el indoit cu laba fixata pe podea. Cand ne ridicam ne sprijinim pe piciorul stang impingand puternic in el.
135. Acelasi exercitiu si cu piciorul stang.
136. Facem acelasi exercitiu dar acum nu ramanem cu laba unui picior fixata pe podea, ci dupa ce indoim un picior si ne sprijinim pe el facem acelasi lucru si celalalt picior la fel statand acum in genunchi cu spatele drept. Apoi trebuie sa ridicam un picior in sus, sa foxam laba pe podea si sa impingem puternic in el, asa reusim sa ne ridicam in picioare.
137. Se ridica mainile pe betele spalierului in sus pana coatele sunt intinse, apoi prindem bine spalierul si lasam corppul moale, ne tinem doar in maini, pocioarele sunt mori. Apoi coboram mainile la locul lor.
138. Se coboara mainile pe betele spalierului pana intindem coatele si ne mentinem asa avand picioarele intinse putin indepartate unu fata de altul. Apoi urcam mainile la locul lor.
Exercitii de mers.
139. O scara de lemn cu care se urca zidarii sa zugraveasca tavanul se aseaza pe podea intinsa si mergem printre ea. Aici depinde de fiecare persoana in parte cum poate. Esista mai multe posibilitati: prima ar fi sa avem mainile impreunate si sa facem cate un pas cu un picior prin scara aceea apoi ne sprijinim e acel picior si il ducem pe celalalt picior peste alta dreapta a scarii Apoi facem facem urmatorul pas cu celalalt picior si tot asa pana terminam scara; a doua posibilitate ar fi sa aven un punct de sprijin cum ar fi un baston sau altceva si sa ne sprijinim in el cand mergem prin scara asa cum am spus mai sus; a treia ar fi sa va tina cineva sa mergeti prin aceasta scara.

Pentru urmarul exercitiu avem nevoie de cutii de lemn de dicerse inaltim, de la una joasa pana una inalta ( vreo 3-4 bucati ) sau oale de inaltimi diferite. Punem aceste cutii sau oale la distante diferite nu una langa alta.

140. Se urca piciorul drept pe cutie, se sprijina pe el si urcam pe cutie, apoi coboram piciorul stang pe podea, apoi si pe piciorul drept. Apoi mergem frumos cu pocioarele intinse, cu spatele drept, cu mainile pe langa corp si urcam pe cutia urmatoare cu picioorul stang si coboram cu pociorul drept si tot asa facem pe toate oalele.

Pentru urmatorul exercitiu avem nevoie de diverse obiecte care sa le punem la distante egale.

141. Se face mersul prin aceste obiecte, nu avem voie sa le atingem, trebuie sa le ocolin pe o parte, ba pe alta. Mersul se dace in ritm alert, adica facand din picioarele 1, 2 avand spatele drept, picioarele intinse putin indepartate unu fata de altul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s